Lämmin sydän

23.12.2020

LÄMMIN SYDÄN

Joulunaika on salaperäinen ja mieltä kiehtova. Lahjojen saaminen ja antaminen kuuluvat monien sukupolvien mittaiseen perintöön. Joulu on kristillisessä perinteessämme erityisesti lapsen syntymän juhlaa. Se on lapsille salaperäistä ja jännittävää aikaa. Meille aikuisille joulu suo antamisen tuoman hyvän mielen. Monenlaiset keräykset antavat mahdollisuuden auttaa näin joulun aikaan. Hyvyyden ihmeellinen voima säteilee lämpöä lähimmäisten sydämiin. Se on joulun taikaa.

Lasten ja nuorten harrastuksissa, aikuisten vertaistukiryhmissä, kyläyhdistyksissä, seurakunnissa, erilaisissa vanhuspalveluissa ja monissa, monissa muissa vapaaehtoisyhdistyksissä tehdään työtä lämpimällä sydämellä yhteisen hyvän eteen. Tukea ja arvostusta tarvitaan myös tälle kolmannelle sektorille, jonka merkitys yhteiskunnassamme on äärettömän tärkeää.

Paikallistason politiikka on vapaaehtoistyötä hyvin suurelta osin. Toisin kuin yleisesti luullaan, hyvin harva saa työstään palkkaa tai tuntipalkat tehdystä työstä ovat hyvin minimaalisia. Työtä tehdään aatteen palosta  yhteisen hyvän eteen. Maailmassamme riittää parannettavaa.

Pohjanmaan Kokoomusnaiset toivottavat lämmintä joulumieltä ja kaikkea mahdollista hyvää vuodelle 2021.