TIEDOTE 20.2.2017

Kokoomuksen Sofia Vikman toivoo pikaisia työllisyyttä edistäviä toimenpiteitä

Pohjanmaalla vieraillut Kokoomusnaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Vikmanin mukaan eduskunnan kevään tärkein tehtävä on työllisyyden vahvistaminen.

Työllisyyttä edistäviksi toimenpiteiksi Vikman listaa muun muassa yrittäjyyden edellytysten parantamisen, perhevapaauudistuksen, kannustinloukkujen purkamisen ja lisätoimet nuorten työllisyyden edistämiseksi sekä syrjäytymisen ennaltaehkäisemiseksi.

Vikman lisää, että on tärkeä huolehtia siitä, että työnteko ja opiskelu ovat aina joutenoloa kannattavampia myös sosiaaliturvan näkökulmasta.

”Suomen tulevaisuuden menestys riippuu korostetusti nuoristamme. Väestön ikääntyessä yhä pienempi työikäisten joukko kannattelee verotuloillaan hyvinvointiyhteiskuntaa. Syrjäytynyt nuori maksaa elämänsä aikana valtiolle yli miljoona euroa – inhimillisestä hinnasta puhumattakaan. Jokainen työkykyinen on saatava laadukkaan koulutuksen kautta töihin”, Vikman sanoo.

Pohjanmaan kokoomusnaiset haluavat olla mukana rakentamassa entistä parempia kuntia ja lähtevät kuntavaaleihin edistämään sivistystä ja koulutusta, elinvoimaa, yrittäjyyttä, hyvinvointia ja terveyttä.

Pohjanmaan Kokoomusnaiset valmistautuu kuntavaaleihin uuden järjestösihteerinsä, kuortanelaisen Petra Piirosen kanssa pitkäaikaisen järjestösihteerin Hanna Pohdon siirryttyä hiljattain uusiin tehtäviin. Piironen toimii aktiivisesti paikallispolitiikan lisäksi myös urheilu- ja terveysjärjestöissä.