MAHDOLLISUUKSIEN MAAILMA KUULUU SINULLE!

Pohjanmaan Kokoomusnaiset ovat tyytyväisiä Kokoomuksen Naistenliiton edustajakokouksessa Oulussa 19.11. hyväksyttyyn Kokoomusnaisten mahdollisuuksien maailma 2018-2019 –ohjelmaan. Kokoomusnaisten edustajakokous ilmaisi huolensa Suomen naisiin ja lapsiin kohdistuvasta lähisuhde- ja perheväkivallasta ja vaatii välittömiä toimia näiden rikosten kitkemiseksi. Tätä huolta kannamme myös Pohjanmaalla ja haluamme tähdentää, että lähisuhde- ja perheväkivalta ei kohdistu vain naisiin ja lapsiin vaan myös vanhuksiin sukupuolesta riippumatta. Tästä syystä on hienoa, että arjen turvallisuudesta huolehtiminen on nostettu ohjelamassa yhdeksi keskeiseksi tavoitteeksi. Mahdollisuuksien maailma ohjelmaan voi tutustua tarkemmin Kokoomuksen Naistenliiton verkkosivuilla: www.kokoomusnaiset.fi

Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista. Viimeisimmän Maailman talousfoorumin (WEF) julkaiseman raportin mukaan tasa-arvoisimpien maiden listauksessa Suomi putosi yhden sijan ja on nyt kolmantena. Monet asiat, jotka ovat muodostuneet meille vuosien varrella itsestään selvyyksiksi ovat useissa maissa vielä unelmia. Viimeaikainen uutisointi naisten palkkatasa-arvon heikosta toteutumisesta ja tehottomista keinoista lähi- ja perheväkivallan kitkemiseksi ovat muutamia niistä syistä, joiden vuoksi vaikuttavaa naisjärjestötyötä tarvitaan edelleen myös Suomessa. Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ja naisnäkökulman saaminen poliittiseen päätöksentekoon on välillä hyvinkin kivikkoinen tie, jota on vaikea taivaltaa. Seurakunta-, eduskunta- ja maakuntavaalit lähestyvät. Pohjanmaan Kokoomusnaiset haluavat toivottaa kaikki naiset tervetulleeksi toteuttamaan yhdessä mahdollisuuksien maailmaa Pohjanmaalla!

Seinäjoella 30.11.2017

Pohjanmaan Kokoomusnaisten piirikokous