Satu Ylisiurua-Hemminki ehdolle Kokoomusnaisten johtoon

22.10.2021

Pohjanmaan Kokoomusnaisten piirihallitus päätti illalla käydyssä kokouksessa esittää Seinäjoella marraskuun puolessa välissä järjestettävälle Kokoomuksen naisten liiton edustajakokoukselle liiton varapuheenjohtajaksi lakiasiainjohtaja Satu Ylisiurua-Hemminkiä. Ylisiurua-Hemminki on Seinäjoen kaupunginvaltuutettu sekä Etelä-Pohjanmaan maakuntaliiton hallituksen jäsen.

- Haluan nähdä Kokoomusnaiset aktiivisena toimijana myös pehmeiden arvojen ulkopuolisissa teemoissa. Ei puhuta ongelmista, vaan ratkaisuista, Ylisiurua-Hemminki kiteyttää seikkoja, joita hän haluaisi edistää.

Myös Pohjanmaan Kokoomusnaisten piirin puheenjohtaja vaihtuu nykyisen puheenjohtaja Anna-Maija Rengon toimikauden täyttyessä. Ehdolle puheenjohtajaksi on tähän mennessä ilmoittautunut erityisluokanopettaja Pauliina Pasanen Vaasasta. Hän on Vaasan kaupunginvaltuuston varavaltuutettu sekä Vaasan Kokoomusnaisten puheenjohtaja. Lisäksi hän on toiminut pari kautta piirihallituksessa. – Haluan jatkaa samalla Anna-Maija Rengon uudistamisen ja avoimuuden linjalla sekä tuoda rohkeita uusia avauksia päivän politiikkaan. Vaalipiiri on suuri, mutta ongelmat ovat yhteisiä – arjen turvallisuudessa on paljon tehtävää, Pasanen sanoo.

Lisätiedot ja kommentit:

Satu Ylisiurua-Hemminki, puh. 040 584 24 35