Pohjanmaan Kokoomusnaiset: " Lähimmäiset lähellä ja kaukana"

31.3.2022

LÄHIMMÄISET LÄHELLÄ JA KAUKANA

Maailmamme muuttui reilu kuukausi sitten. Muistamme torstaiaamun, kun silmillemme rävähti pelkoa ja pahuutta viestivät kuvat. Venäjä oli tunkeutunut vieraalle maalle. Käskyn saaneet sotilaat olivat kohottaneet aseensa Ukrainan kansaa kohtaan. Tankit olivat tunkeutuneet teille ja ohjukset olivat valaisseet öisen taivaan räjähdyksillään.

Sotiminen Ukrainassa jatkuu. Sodan päättymistä odottaessa voimme auttaa Suomeen tulevia ukrainalaisia, jotka ovat jättäneet kotimaansa ja sinne läheisensä, kotinsa.  Apu voi olla konkreettista esimerkiksi järjestöjen kautta. Jokainen voi tukea myös kuuntelemalla sekä lohduttamalla.

Muuttunut maailman tilanne voi luoda turvattomuutta meissä suomalaisissa. On tärkeää, että huolehdimme itsestämme ja perheistämme, olemme tukena toisillemme. Jokainen voi auttaa ystävällisyydellä, hymyllä ja halauksella. Levitetään rauhan ja rakkauden sanomaa, luodaan esimerkillämme turvallisuutta ja luottamusta parempaan.

Pauliina Pasanen, pj.

Pohjanmaan Kokoomusnaiset ry.